SOMMER UDSALG | 50% RABAT

Generelle vilkår


Indholdsfortegnelse:

Artikel 1 - Definitioner

Artikel 2 - Identitet af virksomheden 

Artikel 3 - Anvendelsesområde

Artikel 4 - Tilbuddet

Artikel 5 - Aftalen

Artikel 6 - Fortrydelsesret

Artikel 7 - Forpligtelser for forbrugeren i fortrydelsesfristen

Artikel 8 - Udøvelse af fortrydelsesret af forbrugeren og omkostninger herved

Artikel 9 - Forpligtelser for erhvervsdrivende ved fortrydelse

Artikel 10 - Udelukkelse af fortrydelsesret

Artikel 11 - Prisen

Artikel 12 - Opfyldelse og ekstra garanti

Artikel 13 - Levering og udførelse

Artikel 14 - Langsigtede transaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klageordning

Artikel 17 - Tvister

Artikel 18 - Branchegaranti

Artikel 19 - Supplerende eller afvigende bestemmelser

Artikel 20 - Ændring af de generelle vilkår for Stiftelsen Webshop Kvalitetsmærke

 

Artikel 1 - Definitioner

I disse betingelser forstås ved:

  1. Supplerende aftale: en aftale, hvor forbrugeren erhverver produkter, digitalt indhold og/eller tjenester i forbindelse med en aftale på afstand, og disse varer, digitalt indhold og/eller tjenester leveres af entreprenøren eller af en tredjepart baseret på en aftale mellem denne tredjepart og entreprenøren;
  2. Fortrydelsesfrist: den periode, hvori forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret;
  3. Forbruger: den naturlige person, der ikke handler for formål, der vedrører hans handels-, erhvervs-, håndværks- eller professionelle aktivitet;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitalt indhold: data, der produceres og leveres i digital form;
  6. Varig aftale: en aftale, der strækker sig over regelmæssig levering af varer, tjenester og/eller digitalt indhold i en bestemt periode;
  7. Bæredygtig datatransportør: ethvert redskab – herunder også e-mail – der gør det muligt for forbrugeren eller entreprenøren at gemme information, der er rettet personligt til ham, på en måde, der muliggør fremtidig konsultation eller brug i en periode, der er tilpasset det formål, som informationen er beregnet til, og som muliggør uændret reproduktion af de gemte oplysninger;
  8. Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at fravælge aftalen på afstand inden for fortrydelsesfristen;
  9. Entreprenør: den naturlige eller juridiske person, der er medlem af Stiftelsen Webshop Kvalitetsmærke og tilbyder produkter, (adgang til) digitalt indhold og/eller fjernydelser til forbrugere;

 

  1. Aftale på afstand: en aftale, der indgås mellem erhvervsdrivende og forbrugeren som led i et organiseret system for fjernsalg af produkter, digitalt indhold og/eller tjenester, hvor der indtil indgåelsen af aftalen udelukkende eller også anvendes en eller flere teknikker til kommunikation på afstand;
  2. Modelformular for fortrydelse: den europæiske modelformular for fortrydelse, der er indeholdt i Bilag I til disse vilkår;
  3. Teknik til kommunikation på afstand: middel, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og erhvervsdrivende behøver at være til stede i samme rum samtidig;

 

Artikel 2 – Identitet af erhvervsdrivende

  • Virksomhedsnavn: Clomet
  • CVR-nummer: 92333729
  • CVR-nummer: NL004948939B82
  • E-mailadresse: info@clomet.dk

 

Hvis erhvervsdrivende udøver et reguleret erhverv:

  • den faglige forening eller -organisation, som han er tilsluttet;
  • den erhvervsmæssige titel, stedet i EU eller Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, hvor denne er tildelt;
  • en henvisning til de faglige regler, der gælder i Nederlandene, og anvisninger om, hvor og hvordan disse faglige regler er tilgængelige

 

Artikel 3 – Anvendelse

  1. Disse generelle vilkår gælder for ethvert tilbud fra erhvervsdrivende og for enhver indgået aftale på afstand mellem erhvervsdrivende og
  2. Før aftalen indgås på afstand, stilles teksten til disse generelle vilkår til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil erhvervsdrivende før aftalen indgås angive, hvordan de generelle vilkår kan ses hos erhvervsdrivende, og at de vil blive sendt til forbrugeren så hurtigt som muligt uden omkostninger på anmodning.
  3. Når aftalen om fjernsalg indgås elektronisk, kan teksten til disse almindelige betingelser, i afvigelse fra det foregående afsnit og før aftalen om fjernsalg indgås, stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den kan gemmes af forbrugeren på et varigt datamedium. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det før aftalen om fjernsalg indgås blive angivet, hvor de almindelige betingelser kan tilgås elektronisk, og at de på forbrugerens anmodning vil blive sendt elektronisk eller på anden måde gratis.
  4. I tilfælde af at der ved siden af disse generelle vilkår også gælder specifikke produkt- eller tjenestevilkår, er det andet og tredje led af tilsvarende anvendelse, og forbrugeren kan i tilfælde af modstridende vilkår altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham.

 

Artikel 4 – Tilbuddet

  1. Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er betinget, angives dette tydeligt i tilbuddet.

 

  1. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af de tilbudte produkter, digitale indhold og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkeligt detaljeret til at muliggøre en god vurdering af tilbuddet af forbrugeren. Hvis virksomheden bruger billeder, er disse en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter, tjenester og/eller digitale indhold. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke virksomheden.
  2. Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det for forbrugeren er klart, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accepten af tilbuddet.

 

Artikel 5 – Aftalen

  1. Aftalen indgås, med forbehold for bestemmelserne i afsnit 4, på tidspunktet for forbrugerens accept af tilbuddet og opfyldelsen af de dertil knyttede betingelser.
  2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter virksomheden straks elektronisk modtagelsen af accepten af tilbuddet. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af virksomheden, kan forbrugeren
  3. Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer virksomheden passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til sikring af den elektroniske overførsel af data og sørger for et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil virksomheden tage passende sikkerhedsforanstaltninger i betragtning.
  4. Virksomheden kan inden for lovgivningens rammer – informere sig om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt om alle de fakta og faktorer, der er relevante for en ansvarlig indgåelse af aftalen på afstand. Hvis virksomheden på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har den ret til motiveret at afvise en bestilling eller anmodning eller at stille særlige betingelser for udførelsen.
  5. Virksomheden skal senest ved levering af produktet, tjenesten eller digitalt indhold til forbrugeren vedlægge følgende oplysninger, skriftligt eller på en sådan måde, at disse kan gemmes af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt datamedium:
    1. besøgsadressen for virksomhedens lokation, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager;
    2. de betingelser under hvilke og den måde, hvorpå forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten, samt en klar meddelelse om, at fortrydelsesretten er udelukket;
    3. oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
    4. prisen inklusive alle skatter på produktet, tjenesten eller digitalt indhold; om nødvendigt leveringsomkostninger; og måden for betaling, levering eller opfyldelse af fjernsalgsaftalen;
    5. kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er på ubestemt tid;
    6. hvis forbrugeren har en fortrydelsesret, skabelonformularen for
  6. I tilfælde af en langvarig transaktion gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.

 

Artikel 6 – Fortrydelsesret

Ved produkter:

  1. Forbrugeren kan opsige en aftale vedrørende køb af et produkt i en fortrydelsesfrist på mindst 14 dage uden angivelse af årsag. Erhvervsdrivende må spørge forbrugeren om årsagen til fortrydelsen, men kan ikke tvinge ham til at angive sin(e) årsag(er).
  2. Den i stk. 1 nævnte fortrydelsesfrist begynder den dag, efter at forbrugeren eller en på forhånd udpeget tredjepart, der ikke er transportøren, har modtaget produktet, eller:
    1. hvis forbrugeren har bestilt flere produkter i samme ordre: den dag, hvor forbrugeren eller en af ham udpeget tredjepart har modtaget det sidste produkt. Erhvervsdrivende må, forudsat at han har informeret forbrugeren klart om dette inden bestillingsprocessen, en bestilling af flere produkter med forskellig leveringstid.
    2. hvis leveringen af et produkt består af forskellige forsendelser eller dele: den dag, hvor forbrugeren eller en af ham udpeget tredjepart har modtaget den sidste forsendelse eller den sidste del;

 

  1. ved aftaler om regelmæssig levering af produkter i en bestemt periode: den dag, hvor forbrugeren eller en af ham udpeget tredjepart har modtaget det første produkt.

 

Ved tjenester og digitalt indhold, der ikke leveres på en materiel bærer:

  1. Forbrugeren kan opsige en tjenesteaftale og en aftale om levering af digitalt indhold, der ikke er leveret på et materielt medium, i mindst 14 dage uden angivelse af årsag. Erhvervsdrivende må spørge forbrugeren om årsagen til fortrydelsen, men kan ikke tvinge ham til at angive sin(e) årsag(er).
  2. Den i stk. 3 nævnte fortrydelsesfrist begynder den dag, der følger efter afslutningen af

 

Forlænget fortrydelsesfrist for produkter, tjenester og digitalt indhold, der ikke er leveret på et materielt medium, ved manglende information om fortrydelsesret:

  1. Hvis erhvervsdrivende ikke har givet forbrugeren de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten eller den standardformular for fortrydelse, udløber fortrydelsesfristen tolv måneder efter udløbet af den oprindelige fortrydelsesfrist, som fastsat i de foregående stk. i denne artikel.
  2. Hvis erhvervsdrivende har givet den i det foregående stk. nævnte information til forbrugeren inden for tolv måneder efter ikrafttrædelsesdatoen for den oprindelige fortrydelsesfrist, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren har modtaget denne information.

 

Artikel 7 – Forpligtelser for forbrugeren i løbet af fortrydelsesfristen

  1. I løbet af fortrydelsesfristen skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen omhyggeligt. Han må kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, der er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og funktion. Udgangspunktet her er, at forbrugeren kun må håndtere og inspicere produktet, som han ville have lov til i en butik.
  2. Forbrugeren er alene ansvarlig for værdiforringelse af produktet, der skyldes en måde at håndtere produktet på, som går ud over det, der er tilladt i stk.
  3. Forbrugeren er ikke ansvarlig for værdiforringelse af produktet, hvis erhvervsdrivende ikke har givet ham alle lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten før eller ved indgåelse af aftalen

 

Artikel 8 – Udøvelse af fortrydelsesretten af forbrugeren og omkostninger hertil

  1. Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, meddeler han dette inden for fortrydelsesfristen ved hjælp af standardformularen for fortrydelse eller på anden entydig måde til erhvervsdrivende.
  2. Så hurtigt som muligt, men inden for 14 dage fra dagen efter den meddelelse, der er nævnt i stk. 1, returnerer forbrugeren produktet, eller overdrager det til (en bemyndiget fra) erhvervsdrivende. Dette er ikke nødvendigt, hvis erhvervsdrivende har tilbudt at hente produktet selv. Forbrugeren har overholdt returfristen, hvis han returnerer produktet, før fortrydelsesfristen er
  3. Forbrugeren returnerer produktet med alle leverede tilbehør, hvis det er rimeligt muligt i original stand og emballage, og i overensstemmelse med de rimelige og klare
  4. Risikoen og bevisbyrden for korrekt og rettidig udøvelse af fortrydelsesretten ligger hos forbrugeren.
  5. Forbrugeren bærer de direkte omkostninger ved returnering af produktet. Hvis erhvervsdrivende ikke har oplyst, at forbrugeren skal bære disse omkostninger, eller hvis erhvervsdrivende angiver at bære omkostningerne selv, behøver forbrugeren ikke at
  6. Hvis forbrugeren fortryder efter først at have anmodet om, at udførelsen af tjenesten eller levering af gas, vand eller elektricitet, der ikke er gjort klar til salg i et begrænset volumen eller bestemt mængde, påbegyndes i fortrydelsesfristen, skylder forbrugeren erhvervsdrivende et beløb, der står i forhold til den del af forpligtelsen, som erhvervsdrivende har opfyldt på tidspunktet for fortrydelsen, sammenlignet med den fulde opfyldelse af
  7. Forbrugeren pådrager sig ingen omkostninger ved udførelsen af tjenester eller levering af vand, gas eller elektricitet, der ikke er gjort klar til salg i et begrænset volumen eller mængde, eller til levering af fjernvarme, hvis:
    1. er erhvervsdrivende ikke har givet forbrugeren de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten, omkostningsgodtgørelse ved fortrydelse eller den standardformular for fortrydelse, eller;

 

  1. forbrugeren ikke udtrykkeligt har anmodet om, at udførelsen af tjenesten eller levering af gas, vand, elektricitet eller fjernvarme påbegyndes i fortrydelsesfristen
  1. Forbrugeren pådrager sig ingen omkostninger ved den fulde eller delvise levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et materielt medium, hvis:
    1. han ikke udtrykkeligt har accepteret, før leveringen, at opfyldelsen af aftalen begynder før udløbet af fortrydelsesfristen;
    2. han ikke har anerkendt at miste sin fortrydelsesret ved at give sit samtykke; eller
    3. er erhvervsdrivende undladt at give denne erklæring fra forbrugeren til
  2. Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, ophæves alle supplerende aftaler automatisk

 

Artikel 9 – Forpligtelser for den erhvervsdrivende ved fortrydelse

  1. Hvis den erhvervsdrivende muliggør meddelelse om fortrydelse fra forbrugeren elektronisk, sender han straks efter modtagelsen af denne meddelelse en
  2. Den erhvervsdrivende refunderer alle betalinger fra forbrugeren, inklusive eventuelle leveringsomkostninger opkrævet af den erhvervsdrivende for det returnerede produkt, uden unødig forsinkelse, dog senest 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren har meddelt fortrydelsen. Medmindre den erhvervsdrivende tilbyder at hente produktet selv, kan han vente med at tilbagebetale, indtil han har modtaget produktet, eller indtil forbrugeren kan dokumentere, at han har returneret produktet, alt efter hvilket tidspunkt der indtræffer først.
  3. Den erhvervsdrivende bruger til tilbagebetaling samme betalingsmiddel som forbrugeren har brugt, medmindre forbrugeren accepterer en anden metode. Tilbagebetalingen er gratis for forbrugeren.
  4. Hvis forbrugeren har valgt en dyrere leveringsmetode end den billigste standardlevering, behøver den erhvervsdrivende ikke at tilbagebetale de ekstra omkostninger for den dyrere metode

 

Artikel 10 – Udelukkelse af fortrydelsesret

Den erhvervsdrivende kan udelukke følgende produkter og tjenester fra fortrydelsesretten, men kun hvis den erhvervsdrivende klart har angivet dette i tilbuddet, i hvert fald rettidigt før aftalens indgåelse:

  1. Produkter eller tjenester hvis pris er bundet til svingninger på det finansielle marked, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på, og som kan opstå inden for fortrydelsesfristen
  2. Aftaler der indgås under en offentlig auktion. Med en offentlig auktion forstås en salgsmetode, hvor produkter, digitalt indhold og/eller tjenester tilbydes af den erhvervsdrivende til forbrugeren, der er personligt til stede eller får mulighed for at være personligt til stede på auktionen, under ledelse af en auktionarius, og hvor den succesfulde budgiver er forpligtet til at overtage produkterne, digitalt indhold og/eller tjenester;
  3. Tjenesteydelsesaftaler, efter fuld udførelse af tjenesten, men kun hvis:
    1. udførelsen er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige forudgående samtykke; og
    2. forbrugeren har erklæret, at han mister sin fortrydelsesret, så snart erhvervsdrivende har gennemført aftalen fuldt ud;
  4. Tjenesteydelsesaftaler for levering af indkvartering, hvis aftalen indeholder en bestemt dato eller periode for udførelsen og ikke er til boligformål, godstransport, biludlejningsydelser og catering;
  5. Aftaler vedrørende fritidsaktiviteter, hvis aftalen indeholder en bestemt dato eller periode for udførelsen heraf;
  6. Produkter fremstillet i henhold til forbrugerens specifikationer, som ikke er præfabrikerede og som fremstilles på baggrund af et individuelt valg eller beslutning fra forbrugeren, eller som tydeligt er bestemt til en specifik person;
  7. Produkter der hurtigt bliver dårlige eller har en begrænset holdbarhed;
  8. Forseglede produkter, der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvis forsegling er brudt efter levering;
  9. Produkter, der efter levering ved deres art uigenkaldeligt er blandet med andre produkter;
  10. Alkoholiske drikkevarer, hvis pris er aftalt ved indgåelsen af aftalen, men hvis levering kun kan finde sted efter 30 dage, og hvis den faktiske værdi afhænger af svingninger på markedet, som virksomheden ikke har indflydelse på;
  11. Forseglede audio-, videooptagelser og computerprogrammer, hvis forsegling er brudt efter levering;

 

  1. Aviser, tidsskrifter eller magasiner, undtagen abonnementer herpå;
  2. Levering af digitalt indhold, der ikke er på et materielt medium, men kun hvis:
    1. udførelsen er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige forudgående samtykke; og
    2. forbrugeren har erklæret, at han hermed udøver sin fortrydelsesret

 

Artikel 11 – Prisen

  1. I den i tilbuddet angivne gyldighedsperiode vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, bortset fra prisændringer som følge af ændringer i moms-satser.
  2. I afvigelse fra det foregående afsnit kan virksomheden tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er bundet til svingninger på det finansielle marked, og som virksomheden ikke har indflydelse på, til variable priser. Denne binding til svingninger og det faktum, at eventuelt nævnte priser er vejledende priser, vil blive angivet i tilbuddet
  3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter indgåelsen af aftalen er kun tilladt, hvis de er et resultat af lovgivningsmæssige bestemmelser eller
  4. Prisstigninger fra 3 måneder efter indgåelsen af aftalen er kun tilladt, hvis virksomheden har aftalt dette og:
    1. disse er et resultat af lovgivningsmæssige bestemmelser eller regler; eller
    2. forbrugeren har ret til at opsige aftalen med virkning fra den dag, hvor prisstigningen
  5. De i tilbuddet nævnte priser på produkter eller tjenester er inklusive

 

Artikel 12 – Opfyldelse af aftale og ekstra garanti

  1. Virksomheden garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne opfylder aftalen, de i tilbuddet nævnte specifikationer, de rimelige krav til holdbarhed og/eller anvendelighed samt de gældende lovbestemmelser og/eller offentlige forskrifter på datoen for indgåelsen af aftalen. Hvis det er aftalt, garanterer virksomheden også, at produktet er egnet til andet end normalt
  2. En ekstra garanti givet af virksomheden, dens leverandør, producent eller importør begrænser aldrig de lovmæssige rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for virksomheden i tilfælde af, at virksomheden har misligholdt sin del af
  3. Under ekstra garanti forstås enhver forpligtelse fra virksomhedens, dens leverandør, importør eller producent, hvorved der gives forbrugeren rettigheder eller krav, der går ud over, hvad denne er lovligt forpligtet til i tilfælde af, at han har misligholdt sin del af

 

Artikel 13 – Levering og udførelse

  1. Virksomheden vil udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af bestillinger af produkter og ved vurdering af ansøgninger om forlængelse af
  2. Som leveringssted gælder den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden.
  3. Under hensyntagen til hvad der er nævnt herom i artikel 4 i disse almindelige betingelser, vil virksomheden med rimelig hast udføre accepterede bestillinger, dog senest inden for 30 dage, medmindre en anden leveringstid er aftalt. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en bestilling ikke kan udføres eller kun delvist kan udføres, modtager forbrugeren dette senest 30 dage efter, at han har afgivet bestillingen. I så fald har forbrugeren ret til at annullere aftalen uden omkostninger og ret til eventuel erstatning.
  4. Efter ophævelse i henhold til det foregående stk. vil virksomheden straks tilbagebetale det beløb, som forbrugeren har betalt
  5. Risikoen for beskadigelse og/eller bortkomst af produkter påhviler virksomheden indtil levering til forbrugeren eller en forudbestemt og virksomheden bekendtgjort repræsentant, medmindre andet er udtrykkeligt angivet

 

Artikel 14 – Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse

Opsigelse:

  1. Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået for ubestemt tid og som har til formål at levere produkter (herunder elektricitet) eller tjenester regelmæssigt, til enhver tid

 

opsige med respekt for de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst én måned.

  1. Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode og som har til formål at levere produkter (herunder elektricitet) eller tjenester regelmæssigt, til enhver tid ved udløbet af den bestemte periode med respekt for de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst én
  2. Forbrugeren kan opsige de i de foregående stk. nævnte aftaler:
    • til enhver tid opsige og ikke være begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;
    • mindst opsige på samme måde som de er indgået af ham;
    • altid opsige med samme opsigelsesfrist som virksomheden har for sig selv

Forlængelse:

  1. En aftale, der er indgået for en bestemt periode og som har til formål at levere produkter (herunder elektricitet) eller tjenester regelmæssigt, må ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt
  2. I afvigelse fra det foregående stk. kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode og som har til formål at levere dag-, nyheds- og ugeblade samt tidsskrifter regelmæssigt, stiltiende forlænges i en bestemt periode på maksimalt tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale ved udløbet af forlængelsen med en opsigelsesfrist på højst én
  3. En aftale, der er indgået for en bestemt periode og som har til formål at levere produkter eller tjenester regelmæssigt, må kun forlænges stiltiende for ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid må opsige med en opsigelsesfrist på højst én. Opsigelsesfristen er højst tre måneder, hvis aftalen omfatter regelmæssig, men mindre end én gang om måneden, levering af dag-, nyheds- og ugeblade samt tidsskrifter.
  4. En aftale med begrænset varighed til regelmæssig levering af dag-, nyheds- og ugeblade samt tidsskrifter (prøve- eller introduktionsabonnement) forlænges ikke stiltiende og ophører automatisk efter udløbet af prøve- eller

Varighed:

  1. Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren efter et år til enhver tid opsige aftalen med en opsigelsesfrist på højst én måned, medmindre rimelighed og retfærdighed taler imod opsigelse før udløbet af den aftalte varighed.

 

Artikel 15 – Betaling

  1. I det omfang der ikke er fastsat andet i aftalen eller supplerende vilkår, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 14 dage efter udløbet af fortrydelsesfristen, eller i mangel af en fortrydelsesfrist inden for 14 dage efter aftalens indgåelse. I tilfælde af en aftale om levering af en tjeneste, begynder denne frist dagen efter, at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen
  2. Ved salg af produkter til forbrugere må forbrugeren i almindelige vilkår aldrig pålægges at forudbetale mere end 50%. Når forudbetaling er aftalt, kan forbrugeren ikke gøre noget krav gældende vedrørende udførelsen af den pågældende bestilling eller tjeneste(r), før den aftalte forudbetaling er sket.
  3. Forbrugeren har pligt til straks at informere erhvervsdrivende om unøjagtigheder i de angivne eller nævnte betalingsoplysninger
  4. Hvis forbrugeren ikke rettidigt opfylder sin betalingsforpligtelse(r), er han, efter at han er blevet gjort opmærksom på den sene betaling af virksomheden, og virksomheden har givet forbrugeren en frist på 14 dage til at opfylde sine betalingsforpligtelser, efter manglende betaling inden for denne 14-dages frist, skyldig den lovbestemte rente af det stadig skyldige beløb, og virksomheden har ret til at opkræve de udenretterlige inkassoomkostninger, som han har pådraget sig. Disse inkassoomkostninger udgør maksimalt: 15% af udestående beløb op til € 2.500,=; 10% af de følgende € 2.500,= og 5% af de næste € 5.000,= med et minimum på € 40,=. Virksomheden kan til fordel for forbrugeren fravige de nævnte beløb og

 

Artikel 16 – Klageordning

  1. Virksomheden har en tilstrækkeligt offentliggjort klageprocedure og behandler klagen i overensstemmelse med denne klageprocedure.

 

  1. Klagene over udførelsen af aftalen skal indgives til virksomheden inden for rimelig tid efter, at forbrugeren har konstateret manglerne, og skal være fuldt og klart beskrevet.
  2. Klagene indgivet til virksomheden besvares inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil virksomheden inden for 14 dages fristen svare med en modtagelsesbekræftelse og en indikation af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere udførligt svar
  3. En klage over et produkt, en tjeneste eller servicen fra virksomheden kan også indgives via et klageskema på forbrugersiden af Stiftelsen Webshop Kvalitetsmærkes hjemmeside (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht) Klagen sendes både til den relevante virksomhed og til Stiftelsen Webshop Kvalitetsmærke
  4. Hvis klagen ikke kan løses inden for en rimelig tidsramme eller inden for 3 måneder efter indgivelsen af klagen i gensidig overenskomst, opstår der en tvist, der er omfattet af tvistordningen.

 

Artikel 17 – Tvister

  1. På aftaler mellem virksomheden og forbrugeren, som disse almindelige betingelser vedrører, er udelukkende hollandsk ret gældende
  2. Tvister mellem forbrugeren og virksomheden om indgåelse eller udførelse af aftaler vedrørende produkter og tjenester, som denne virksomhed skal levere eller har leveret, kan, under hensyntagen til det nedenfor anførte, indbringes for Tvistudvalget af både forbrugeren og virksomheden. Webshop, Postboks 90600, 2509 LP i Haag.
  3. En tvist behandles kun af Tvistudvalget, hvis forbrugeren først har indgivet sin klage til virksomheden inden for rimelig tid
  4. Senest tolv måneder efter at tvisten er opstået, skal tvisten skriftligt indbringes for Tvistudvalget
  5. Når forbrugeren ønsker at forelægge en tvist for Geschillencommissie, er virksomheden bundet af dette valg. Når virksomheden ønsker at gøre dette, skal forbrugeren inden for fem uger efter en skriftlig anmodning fra virksomheden skriftligt tilkendegive, om han ønsker dette eller ønsker at lade tvisten behandlet af den kompetente domstol. Hvis virksomheden ikke hører forbrugerens valg inden for fem ugers fristen, har virksomheden ret til at forelægge tvisten for den kompetente
  6. Tvistudvalget træffer afgørelse under de betingelser, som er fastsat i vedtægterne for Tvistudvalget. Afgørelserne fra Tvistudvalget træffes ved bindende
  7. Klagenævnet vil ikke behandle en tvist eller standse behandlingen, hvis virksomheden er blevet tildelt betalingsstandsning, er blevet erklæret konkurs eller faktisk har afsluttet sine forretningsaktiviteter, før en tvist er blevet behandlet af nævnet på mødet og en endelig afgørelse er truffet.
  8. Hvis en anden anerkendt klagenævn, der er tilknyttet Stichting Klagenævn for Forbrugersager (SGC) eller Klageinstituttet for Finansielle Tjenester (Kifid), er kompetent ved siden af Klagenævnet Webshop, er Klagenævnet Stichting Webshop Keurmerk at foretrække for tvister, der primært vedrører metoden for salg eller tjenesteydelser på afstand. For alle øvrige tvister er det den anden anerkendte klagenævn tilknyttet SGC eller Kifid.

 

Artikel 18 – Branchegaranti

  1. Stichting Webshop Keurmerk garanterer overholdelsen af de bindende råd fra Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk af dens medlemmer, medmindre medlemmet beslutter at forelægge det bindende råd for retten inden for to måneder efter dets afsendelse. Denne garanti genopstår, hvis det bindende råd efter prøvelse af retten er blevet opretholdt, og dommen, der viser dette, er trådt i kraft. Op til et beløb på €10.000,- pr. bindende råd, udbetales dette beløb af Stichting Webshop Keurmerk til forbrugeren. For beløb større end €10.000,- pr. bindende råd, udbetales €10.000,-. For det overskydende har Stichting Webshop Keurmerk en indsatsforpligtelse for at sikre, at medlemmet overholder det bindende råd
  2. For at anvende denne garanti kræves det, at forbrugeren fremsætter et skriftligt krav herom til Stichting Webshop Keurmerk og at han overdrager sit krav mod virksomheden til Stichting.

 

Webshop Keurmerk. Hvis kravet mod virksomheden overstiger €10.000,-, tilbydes forbrugeren at overdrage sit krav, såfremt det overstiger beløbet på €10.000,-, til Stichting Webshop Keurmerk, hvorefter denne organisation på eget navn og for egen regning vil anmode om betaling heraf i retten til opfyldelse for forbrugeren.

 

Artikel 19 – Supplerende eller afvigende bestemmelser

Supplerende eller afvigende bestemmelser fra disse generelle vilkår må ikke være til skade for forbrugeren og skal nedskrives skriftligt eller på en sådan måde, at de kan gemmes af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt datamedium.

 

Artikel 20 – Ændring af de generelle vilkår for Stichting Webshop Keurmerk

  1. Stichting Webshop Keurmerk vil ikke ændre disse generelle vilkår uden forudgående drøftelse med Forbrugerrådet.
  2. Ændringer i disse vilkår træder først i kraft, når de er offentliggjort på passende måde, med den forståelse at ved relevante ændringer i løbet af et tilbud, vil den mest gunstige bestemmelse for forbrugeren gælde.